Projektowanie wielkiego formatu w druku soczewkowym nie jest takie trudne. Poniżej przedstawiamy kilka porad i wskazówek aby uniknąć błędów podczas przygotowywania materiałów. Wykorzystując nasze porady oraz doświadczenie zdobyte na tym polu, zaoszczędzą Państwo sporo czasu. Zachęcamy również do kontaktu z nami na początku fazy twórczej aby uniknąć typowych błędów.
Kilka prosta zmian i przeróbek może przekształcić zwykły projekt w idealnie nadający się do druku soczewkowego.
Istnieje kilka ograniczeń technologicznych wynikających z warunków fizycznych czy optycznych.
- Efekt 3D nie jest widoczny z odległości większej niż 8 m w konsekwencji ograniczenia percepcji ludzkiego oka.
- Im większa głębia tym mniej wyraźne stają się obiekty.
- Jeśli chcesz osiągnąć efekt animacji obrazów przechodzących od lewej do prawej - trzeba zastosować efekt na obiektywie pionowym. Animacja na obiektywie pionowym może składać się z nie więcej niż 3 klatek.
- Do precyzyjnego zamocowania obrazu, odległość między widzem a obrazem powinna być wcześniej ustalona. Jest to szczególnie ważne w przypadku animacji.
- Przy efekcie flip lub animacji należy unikać stosowania silnie skontrastowanych obrazów. W przeciwnym razie może pojawić się efekt "zjawy". "Zjawy" to niewielki cień między dwoma sąsiadującymi obrazami.
- Oświetlenie od tyłu znacznie poprawi końcowy efekt.