Technologia druku soczewkowego składa się z dwóch głównych wizualizacji: trójwymiaru i ruchu.
3d na dobre zagościło w kinie czy telewizji, dzięki soczewce możemy podobny efekt osiągnąć na wydruku bez potrzeby używania specjalnych okularów.
Technologia druku soczewkowego składa się z dwóch głównych wizualizacji: trójwymiaru i ruchu.
3d na dobre zagościło w kinie czy telewizji, dzięki soczewce możemy podobny efekt osiągnąć na wydruku bez potrzeby używania specjalnych okularów.
Flip to szybki przeskok między dwoma/trzema obrazkami zmieniajacymi sie naprzemiennie w zależnosci od kąta patrzenia. W tym przypadku obrazki powinny znacznie róznić się od siebie. Zmiana obrazów odbywa się skokowo. Istnieje jednak pewien obszar, w którym obrazy przenikają się.
Komunikacja wizualna: “Przed/Po” , "On/Off” , “Dzień/Noc”.
Zastosowanie:
Animacja to seria obrazków sprawiających wrażenie ruchu. Efekt ten polega na płynnym przechodzeniu kilku obrazów. Najważniejsza rzecz, o której należy pamiętać to aby obrazki były do siebie podobne. Liczba klatek użytych do stworzenia animacji to od min. 3 do nawet do kilkunastu (rzadko). Najlepsze efekty uzyskujemy, gdy część elementów projektu jest niezmienna, a kształt zmieniających sie obiektów jest możliwie zbliżony do siebie.
Zastosowanie:
Podobnie jak w przypadku animacji jest to efekt łagodnej transformacji jednego obrazu w drugi. Z tą roznicą , że do efektu morphing potrzebujemy dwa obrazy pierwszy i ostatni natomiast środkowe klatki są modyfikacja tych dwóch obrazów. To kombinacja animacji i efektu flip. Idealnie nadaje się do płynnego przekształcenia jednego obiektu w drugi.
Zastosowanie:
Jest to pewna odmiana animacji polegająca wieloklatkowym powiekszaniu lub zmniejszaniu przedmiotu/obiektu. Najczęściej używany do próby zaskoczenia widza. Mały punkt na środku wydruku nagle zmienia się w żądany obiekt. Zwykle używany aby skupić uwagę widza na konkretnej części projektu.
Zastosowanie:
Efekt głębi - 3D polega na przesunięciu możliwie dużej ilości obiektów na warstwach co w efekcie powoduje wrażenie głębi 3D. Wrażenie przestrzenności uzyskiwane jest poprzez rozmieszczenie elementów graficznych na warstwach znajdujących sie pozornie w różnych odległościach od oczu obserwatora. Obiekty znajdujące sie na różnych warstwach powinny na siebie zachodzić co zwiększa efekt głębi. Ważne jest aby pod elementami wyciętymi nie pozostawały tzw. "dziury" ( miejsca po wycięciu trzeba uzupełnić zgodnie z otaczającym je tłem ). Możliwe jest również stosowanie depthmap ( map głębi - są to obrazy odwzorowujące geometrię obiektu).
Zastosowanie:
Niektóre efekty mogą być ze sobą łączone. Najczęstrzym połączeniem efektów jest połączenie efektu flip z efektem głębi 3D. Jest to albo uzupełnienie efektu flip o złudzenie głębi- w przypadku przewagi fektu flip w grafice, bądź odwrotnie do efektu głębi dodajemy efekt zmiany obrazów flip- jeśli przeważa efekt głebi a jest on uzupełniony o zmianę obrazu.
Zastosowanie:
Z okazji 100-lecia Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej wykonaliśmy wydruki soczewkowe z efektem animacji, które przez cały 2018 rok będą ozdabiały ogrodzenie Urzędu mieszczącego się w Warszawie przy ulicy Al. Niepodległości 188/192 .
W związku z tym , iż druki spełniły oczekiwania Urzędu oraz spotkały się z dużym zainteresowaniem osób odwiedzających zostaliśmy partnerem UPRP i będziemy kontynuowali naszą współpracę przez cały 2018 rok.